ABN Amro sluit pand in Roosendaal, klanten moeten naar Breda
Vanaf 5 maart kunnen klanten van ABN Amro niet langer terecht op het fysieke kantoor aan Markt 79-81 in Roosendaal. De bank merkt de laatste tijd dat het aantal bezoeken afneemt. Steeds meer klanten regelen hun bankzaken online waardoor de behoefte aan het huidige aantal kantoren niet meer overeenkomt. Als gevolg hiervan sluit ABN Amro een aantal panden, waaronder het pand in Roosendaal.
Door: Maarten Elst
Volgens de ABN Amro regelen klanten hun bankzaken ‘waar en wanneer het hen uitkomt’. Het aantal klanten (ook ouderen) dat kiest voor online bankieren is door Covid-19 in een verdere stroomversnelling geraakt. ,,Het afgelopen jaar had de bank voor het eerst meer dan één miljard klantcontacten via de digitale kanalen. Persoonlijk bankieren via de digitale kanalen is voor ABN AMRO een speerpunt. Daarom blijft ABN AMRO ook de komende jaren investeren in verdere optimalisatie van de online dienstverlening”, zo schrijft de bank.
Kantoorbezoek en geldautomaten
Wie alsnog een bezoek aan een fysiek kantoor wil brengen, moet daarvoor naar Breda afreizen of bij één van de andere kantoren in Nederland. Of één van de andere kantoren in Nederland. Klanten kunnen de voor hen dichtstbijzijnde ABN AMRO kantoren en geldautomaten op de website van ABN AMRO vinden.