Bergenaar Dennis (20) brengt met mede-studenten keukenhulpmiddel op de markt
Studenten aan de Hogeschool Zeeland hebben een oplossing bedacht voor een kleine irritatie die veel mensen zullen herkennen. Ze bedachten en ontwikkelden een handig keukenhulpmiddel én brachten het op de markt: de Cup Brush. Eén van de studenten die eraan werken is de 20 jarige Dennis de Bruin uit Bergen op Zoom.
Regelmatig reist de jonge Bergenaar met de trein van Bergen op Zoom naar Vlissingen. Het afgelopen schooljaar was dat vanwege de corona lockdown wat minder. Maar dat was volgens hem een leerzame uitdaging. “Het is lastig om in coronatijd iets op te zetten. In ons geval zijn we begonnen met wat fysieke lessen. Uiteindelijk hebben we alles online moeten doen. Van vergaderen tot ontwikkelen. Normaal brainstormen we op papier en dat deden we nu met een online whiteboard“, legt Dennis de Bruin uit.
Cup Brush
Het groepje van zes studenten zette een bedrijf op en ontwikkelde de Cup Brush. Hiermee kun je eenvoudig glazen afdrogen na het afwassen, zonder dat je een theedoek in het glas hoeft te proppen. Om aan een startkapitaal te komen verkochten ze aandelen aan familie en bekenden. De verkoop van de Cup Brush en Cup Brush Socks doen ze via hun website ShortcutSC.nl. “De verkopen lopen lekker door en we mogen niet klagen”, zegt student Lars Boomgaard.
ShortcutSC
De studenten hebben allemaal hun eigen functie binnen het bedrijf. Zo is Dennis de Bruin CEO en Lars Boomgaard is verantwoordelijk voor de klantenservice. Maes van der Stok is de CFO en Kim Schmitz houdt zich bezig met de productie. Logistiek is in handen van Sophie de Rooij en de marketing wordt gedaan door Reinier Smits.
Vooruitstrevend
Ramon van Ingen is als docent betrokken bij de studentcompany. “Ze zijn vooruitstrevend bezig! Ze zijn goed begonnen door marktonderzoek te doen en te kijken waar er problemen liggen. Aan de hand daarvan zijn ze het product gaan ontwikkelen.”, zegt de docent marketing. “Dit zijn de ondernemers van de toekomst!”