Roosendaal

De Stok wordt West-R: ‘We willen vijf miljoen bezoekers per jaar ontvangen’

Videospeler wordt geladen.
Huidige tijd 0:00
Tijdsduur 0:00
Geladen: 0%
Streamtype LIVE
Resterende tijd 0:00
 
1x
    • Hoofdstukken
    • beschrijvingen uit, geselecteerd
    • ondertiteling uit, geselecteerd

      Anne van Egeraat Anne van Egeraat

      Dat leisurepark De Stok een nieuwe naam heeft is al langer bekend. Het gebied heet tegenwoordig West-R, maar naast een nieuwe naam krijgt het ook een heel nieuw uiterlijk. De komende jaren gaat het gebied compleet op de schop.

      “We hebben wethouder Robin Heij de nieuwe branding van het leisurepark laten onthullen”, legt ondernemer Nicky Broos uit. Hij is de voorzitter van de ondernemersvereniging van West-R.

      Om West-R te realiseren werken de ondernemers van het recreatiegebied nauw samen met de gemeente Roosendaal. “We hebben samen de plannen gemaakt”, vertelt wethouder Heij. “In de uitvoering van de plannen draagt de gemeente ook haar steentje bij, door de initiatieven te ondersteunen. Bijvoorbeeld financieel.” Daarmee doelt hij op een mogelijke verbinding met het centrum van de stad.

      West-R is ons visitekaartje.

      “West-R betekent veel voor de gemeente”, gaat Heij verder. “Het is ons visitekaartje. Dit is niet alleen belangrijk voor de gemeente en de ondernemers, maar voor de hele regio.”

      Volgens Broos trekt West-R “enkele miljoenen mensen van buiten Roosendaal”. Daarom is een goede naam voor het gebied belangrijk, meent hij. “Ze komen naar het gebied voor een dagje uit of een kort verblijf van twee à drie dagen. Dan moet je een aansprekende naam hebben die recht doet aan waar het gebied voor staat.”

      Ambities

      Het nieuw gepresenteerde logo is een grote blauwe W. Door die W loopt een gele slinger. “Die slinger staat symbool voor de paden die hier door het gebied gaan lopen”, legt de ondernemer uit. Die zijn er nu nog niet, maar komen er wel. “Het gebied gaat de komende jaren helemaal op de schop. Er komt veel meer wandelruimte, er komen grote parkeergarages. Het gaat ingericht worden om hier lekker te komen struinen en wandelen met je hond.”

      Er zijn momenteel 22 verschillende activiteiten te vinden op het leisurepark. Bijvoorbeeld Designer Outlet Roosendaal, de Indoor Skydive, Playdôme en de golfbaan. “Dat gaat alleen maar meer worden. We willen binnen nu en tien jaar zéker vijf miljoen bezoekers per jaar ontvangen.” Een doel dat volgens de ondernemer echt wel haalbaar is. “Er gaat hier de komende jaren gewoon heel veel gebeuren.”

      Lees ook: Leisurepark De Stok wordt West-R en ontvangt keurmerk