Frisse start voor het Werkplein met nieuwe locatie en nieuw logo
Een nieuwe locatie, een nieuw logo én een nieuwe visie. Er is flink wat veranderd bij Werkplein (voorheen Werkplein Hart van West-Brabant) in Roosendaal. Maandag verhuisde de organisatie naar het Huis van Roosendaal en is het nieuwe logo gelanceerd. “Het moet weer meer over de mensen gaan.”
Centraal in de visie is dat inwoners centraal staan. “We hadden natuurlijk al oog voor onze inwoners”, begint directeur Marko Does. Maar dat is nu uitgebreid. “Nu gaan we nog meer uit van de talenten en kwaliteiten van inwoners, en ook van medewerkers.” Werknemers van het Werkplein krijgen hierdoor meer vrijheid om, samen met de inwoner, een passende keuze te maken. “Zo komt er meer maatwerk in de ondersteuning en begeleiding.”
Naast een betere samenwerking tussen het Werkplein en de inwoners, gaat het Werkplein ook inzetten op samenwerkingen binnen het sociaal domein. “Samenwerkingen met partners binnen het sociaal domein wordt de norm”, vervolgt Does. “Het moet weer meer over mensen gaan, we moeten oog hebben voor wat écht telt. Dat is de kern van onze nieuwe visie.”
Frisse start
Bij een nieuwe visie hoort een nieuw uiterlijk, vond Does. “Daarom hebben we een nieuw logo laten ontwerpen.” Via enquêtes onder de medewerkers en verschillende bespreken is ontdekt welke nieuwe stijl bij het nieuwe Werkplein hoort. Ook is de website vernieuwd én is de organisatie verhuisd naar het Huis van Roosendaal. Een hoop veranderingen dus. “Een frisse start kan je het wel noemen ja!”
Het Werkplein is werkzaam binnen de gemeentes Roosendaal, Etten-Leur, Halderberge, Moerdijk, Rucphen en Zundert. Via het Werkplein kan men geholpen worden bij het vinden van een baan, een opleiding of bijvoorbeeld het aanvragen van een uitkering of een toeslag.