Roosendaal

Gemeente Roosendaal lanceert nieuwe website MijnRoosendaal

De nieuwe website MijnRoosendaal.nl

Anne van Egeraat Anne van Egeraat

Vanaf dinsdag 23 januari kunnen inwoners van de gemeente Roosendaal gebruik maken van een nieuw online platform: MijnRoosendaal.nl. Door gebruik te maken van dit platform kunnen Roosendalers voortaan veel vanuit huis regelen, zonder af te moeten reizen naar het HUIS van Roosendaal.

Via de nieuwe site kunnen inwoners van de gemeente Roosendaal persoonsgegevens inzien, maar ook de WOZ-waarde van een woning en werkzaamheden in de buurt. Daarnaast is het mogelijk om een aanvraag of melding te doen en de status hiervan te volgen. Via de optie ‘zelf online regelen’ is het mogelijk om een afspraak te maken, een verhuizing door te geven en een rijbewijs of ID-bewijs aan te vragen. Ook is MijnRoosendaal een informatiepunt voor diensten van derden zoals parkeerbeheer en overheid.nl.

Onderzocht en getest

Voordat de website gelanceerd is, is er uitgebreid onderzoek gedaan en getest laat de gemeente weten. Zo is er een bewonersenquête rondgestuurd om te ontdekken wat inwoners van de gemeente graag online willen kunnen regelen. Medewerkers van de gemeente, leden van de gemeenteraad, de jongerenraad, het Digipanel en deelnemers van een Klik&Tik training van het Digi-Taalhuis hebben de site getest en beoordeeld.

Persoonlijk contact nog steeds mogelijk

Wie zijn zaken liever niet online regelt, kan alsnog gewoon naar het HUIS van Roosendaal bellen, stelt wethouder Evelien van der Star gerust. “We realiseren ons dat niet al onze inwoners even digitaal vaardig zijn, en het kan natuurlijk ook zo zijn dat een inwoner überhaupt liever niet alles online regelt of simpelweg gewoon behoefte heeft aan persoonlijk contact. Dat begrijpen wij.”