Johan Cruyff College Roosendaal huldigt 15 sporters
Het Johan Cruyff College Roosendaal heeft donderdag 15 van haar leerlingen gehuldigd. De leerlingen zijn dit jaar in hun sport Nederlands kampioen geworden of hebben een podiumplek gehaald bij een Europees of Wereldkampioenschap.
De 15 sporters van het Johan Cruyff College Roosendaal zijn donderdag uitgebreid in het zonnetje gezet. Eén van hen heeft zelfs een plekje verdient op de Wall of Fame van de school. Voor de huldiging moest je dit jaar Nederlands kampioen zijn geworden, of een podiumplaats behaald hebben op een EK of WK. Maar voor de Wall of Fame is er meer nodig dan goed zijn in je sport.
Herman Kruis, directeur van het Johan Cruyff College Roosendaal vertelt waar een leerling aan moet voldoen om op de Wall of Fame te staan. “Om op de Wall of Fame te komen, moet je in de sport op hoog niveau presteren, maar je moet ook in je onderwijs volledig bij zijn.” Die eer was donderdag voor Alida van Daalen.
Winnares Wall of fame
Discuswerpster Alida van Daalen mocht een plekje innemen op de Wall of Fame van het Cruyff College. “Ik vind het een hele eer en super leuk om op de Wall of Fame te hangen hier op het Johan Cruyff College,” zegt de discuswerpster. Van alle 15 sporters heeft de directie van de school gekozen voor Alida. “Op het EK onder 20 heb ik gewonnen en ik ben pas 17 jaar. Ik denk dat de school daarom gekozen heeft voor mij,” vertelt van Daalen.
Dartkampioen
Daan Bastiaansen is een van de andere sporters die gehuldigd werden. Bastiaansen is afgelopen jaar niet alleen Nederlands, maar ook wereldkampioen geworden met darten. De darter maakt volgend jaar de overstap naar het hoogste niveau. “Ik hoop dat ik om te beginnen in de top 32 van de wereld terecht kom. En dat ik dan met van Gerwen mag gaan spelen.”
Sporters stimuleren
De huldigingen op het Johan Cruyff College Roosendaal is een jaarlijks evenement. Sporters in Nederland worden te weinig beloond zegt directeur Kruis. “Als je presteert, moet dit ook gevierd worden, vind ik. In Nederland wordt er te weinig aandacht besteed aan het vieren van prestaties.” Het is de bedoeling de leerlingen te stimuleren door hun prestatie uitgebreid te vieren.