Bergen op Zoom

Nationale Citymarketing Trofee 2019 voor gemeente Bergen op Zoom

Foto: gemeente Bergen op Zoom

Pepijn Vermunt Pepijn Vermunt

De gemeente Bergen op Zoom is uitgeroepen tot beste citymarketing gemeente van 2019 in de categorie tot 100.000 inwoners. De prijs werd maandag uitgereikt op het Nationaal Congres Citymarketing in Eindhoven.

De jury heeft Bergen op Zoom beoordeeld op beleidsmatige aanpak, organisatie, mediaprofilering, monitoring en de aantoonbare effecten van citymarketing. Ook is gekeken naar een kosten-batenanalyse en de ontwikkelingen ten opzichte van vorig jaar. De jury oordeelt dat Bergen op Zoom een forse stap gezet heeft in haar citymarketingstrategie én aanpak. “Er is op overtuigende wijze gekozen voor een doelgroep en marketingbenadering die de stad echt verder kan helpen”, aldus de jury.

Trots

Wethouder Evert Weys is bijzonder trots op het behaalde resultaat. “We voeren al geruime tijd een consequent citymarketingbeleid waarbij we ons richten op bepaalde doelgroepen. Een voorbeeld is Vlaanderen. We merken dat het aantal Belgische gasten dat onze stad aandoet nog altijd toeneemt. Dat zijn natuurlijk mooie resultaten.”

Twee categorieën

De Nationale Citymarketing Trofee wordt uitgereikt in twee categorieën, namelijk ‘tot 100.000 inwoners’ en ‘+100.000 inwoners’. Bergen op Zoom heeft de prijs in de eerste categorie gewonnen. De gemeente Leiden won de trofee voor gemeente groter dan 100.000 inwoners.