Bergen op Zoom

Sterck wil Bergen op Zoom weer op de kaart zetten

Foto: Ondernemersvereniging Sterck

Hans-Jorg van Broekhoven Hans-Jorg van Broekhoven

Wie de komende maanden over de A4 langs Bergen op Zoom rijdt, kan ze bijna niet missen. Grote spandoeken moeten ervoor zorgen dat iedere passant wordt uitgenodigd de Markiezenstad en omgeving te komen ontdekken.

Het is een initiatief van Ondernemersvereniging Sterck, die zich onder meer ten doel heeft gesteld meer bezoekers naar de stad en omgeving te trekken. Het is de bedoeling dat de doeken er twee maanden staan, meldt Sterck-voorzitter Kees van Male. Het is onderdeel van een reeks aan initiatieven, allemaal bedoeld ter promotie van Bergen op Zoom. Niet alleen de binnenstad moet op de kaart komen, ook de omliggende gemeente wordt onder de aandacht gebracht.

Breed aanbod promoten

Het idee achter de brede opzet is simpel. Met alleen een binnenstad trek je minder bezoekers dan als je inzet op een breder aanbod. Sterck wil dagjesmensen, toeristen en dergelijke ook interesseren. In de hoop dat ze zowel de stad als omgeving aandoen. Er komen daarom voor winkels en horeca raamstickers met QR-codes die verwijzen naar de app die onlangs is gelanceerd. Daarin worden uiteenlopende activiteiten en plekken die een bezoek waard zijn aangeprezen.

Toekomstplannen

Sterck gaat het hier niet bij laten, aldus Van Male. Er komen tevens driehoeksborden in Zeeland en er zijn nog wel meer plannen om de door de gemeente gestopte citymarketing op te pakken. En als dat weer wel een gemeentelijk taak wordt op termijn, wil de ondernemersvereniging er een stem in hebben en houden. Voor de kortere termijn heeft het bestuur een andere uitdaging, meldt de voorzitter: “Het belangrijkste is dat de ondernemers weer gaan geloven en denken in mogelijkheden.”