Roosendaal

‘Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal’ leidt tot hilariteit op Twitter

'Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal' is de nieuwe slogan van de gemeente Roosendaal

Niek de Bruijn Niek de Bruijn

Met de campagne Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal wil de gemeente Roosendaal zich bij toekomstige werknemers profileren als een moderne organisatie die blijvend in ontwikkeling is. Het leidt op Twitter daarentegen tot de nodige hilariteit.

‘Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal, aldus de gemeente Roosendaal’, grapt Rens van de Plas. ‘Ook wel weer grappig dat daarna een logo komt met als tekst Gemeente Roosendaal’, vult Arthur Turksma aan.

Eenmaal, andermaal: Stadskanaal

De campagne werd opgemerkt door Michiel Klaassen. ‘Met stip binnen in mijn top vijf van beste gemeenteslogans’, tweet hij. Zijn andere favorieten zijn Almelo. Altijd wat te doen., Tilburg. Je bent er., en Harlingen heeft wad. Bovenaan zijn lijst prijken Zutphen torent boven alles uit en Hoogeveen. Met een hoofdletter H.

Voor Michel Bleeker was Doe het in Dronten een hoogtepunt. Bij het verlaten van Dronten zou de tekst Doet u het nog eens in Dronten? volgen, valt te lezen op een forum met slechte slogans.

Jurriaan Duijn attendeert de Twitter-gebruikers nog op Eenmaal, andermaal: Stadskanaal, waarmee de gemeente in Groningen zich in 2012 onder de aandacht wilde brengen.

Fakka bro en koekjestest

Arjan Westerveld is minder te spreken over de campagne. ‘Hier moet vast een hip Amsterdams campagnebureau achter zitten dat niet weet wat er buiten de ring gebeurt.’

Overigens is deze campagne niet het enige waarmee de gemeente Roosendaal toekomstige werknemers wil laten zien dat zij een moderne organisatie is, die blijvend in ontwikkeling is. Onlangs werd het boek Welkom Thuis gelanceerd, om toekomstige werknemers te werven. Hierin staat een buurtpreventieverhaal genaamd Fakka bro en een test om te ontdekken welk koekje jij bent in de koektrommel van Roosendaal.

“We wilden iets gaafs doen, wat een gemeentelijke organisatie nog niet eerder heeft gedaan”, vertelde HR-adviseur Ramon Boers toen aan ZuidWest Update.

Bekijk hier de campagnevideo van de gemeente Roosendaal:

Lees ook: Roosendaal werft nieuwe werknemers met Fakka bro en koekjestest in boek